Witaj, dzisiaj jest Czwartek, 19 października 2017
  • Szkoła roku
OD KARKONOSZY PRZEZ CZESKĄ PRAGĘ DO MORAWSKIEGO KRASU

Uczniowie II  MAT –  GEO udali się na klasową wycieczkę na południowy – zachód Polski i do Republiki Czeskiej. Poznawaliśmy uroki Ziemi Dolnośląskiej, zwiedzając Zamek Czocha w Suchej koło Świeradowa Zdroju, poznawaliśmy walory turystyczne Pragi – stolicy Czech oraz rozpoznawaliśmy formy krasowe w Morawskim Krasie koło Brna niedaleko granicy z Austrią. Zwiedziliśmy Jaskinię Punkevni, jechaliśmy „wlaczkiem”, płynęliśmy podziemną rzeką Punkvią i spoglądaliśmy w Przepaść Macochy. Punktem kulminacyjnym naszej wycieczki miało być wejście na Śnieżkę, najwyższy punkt Karkonoszy. A że pogoda w górach zmienną jest.. to zdobyliśmy Śnieżkę….. w Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach, znajdującym się w miejscu niegdyś słynnej fabryki dywanów.
Wychowawca klasy wraz z opiekunem panią Bożeną Chołodowicz dziękują uczniom, uczestnikom wycieczki za właściwą postawę, chwaloną przez panie przewodniczki, które oprowadzały nas po ziemi polskiej i czeskiej oraz przez właścicieli Pensjonatu „MORION” w Karpaczu. Specjalne podziękowania należą się Mamie Wiktorii – Pani Brygidzie Karycie, która dla nas ten wyjazd zorganizowała z dokładnością co do jednej korony czeskiej. W tym przedsięwzięciu wspierała ją  pani Elżbieta Taraszkiewicz, mama Wiktora.